marți, 5 martie 2013

Brain Error

Dormim. Matilda incepe sa se foiasca, o aud ca-si cauta suzeta. Oare se trezeste sa-i dau san, cat o fi ceasul? Hai adormi la loc, mi-e tare somn. Se linisteste, ce bine! Simt o manuta ca ma ia in brate peste talie. Ce dragut! Ma ia Mati in brate. Totusi... copilul nu are mainile atat de mari, de lungi, ca sa ma poata imbratisa. Ridic patura... sunt mainile unei femei care ma iau in brate si ma strang, par mainile maica-mi. Ma strang foarte tare. Ma lupt sa ma eliberez din stransoare. Nu poate fi Mati. Ma intorc, in spatele meu este copilul... cu un rictus sinistru, dintii mari si ascutiti. Ma lupt cu ea, este mai puternica. Incerc sa o strangulez ca sa scap. Ne luptam. Imi dau seama ca este un vis urat si ma trezesc. Sunt speriata, am visat.

Ma uit la Matilda. Doarme linistit langa mine. Doamne, ce vis urat! Dar doarme? Parca nu doarme? Rade! Are dintii ascutiti. O gura mare cu dinti ascutiti si rari. Ma cupriunde iar cu mainile mult prea mari pentru a fi de copil. Nu pot sa scap de ea, ma lupt. Incerc sa o sugrum, capul i se misca haotic. E ca o papusa. Oare am omorat-o? Are ochii inchisi. Visez? Trebuie ca visez. Nu m-am trezit? Am omorat-o? Ma trezesc cu inima batand puternic. Ma scutur, ma trec fiori. Ce vis tampit! Unde este copilul? Ma uit la ea. Doarme linistit. Ce vis tampit! Dar de data asta m-am trezit? M-am trezit.

Cat o fi ceasul, sa ma uit la ceas. Daca vad cat este ceasul inseamna ca m-am trezit. Imi iau telefonul de pe noptiera. Niste cifre... nu le pot deslusi. Am iar gatul copilului in maini, o strang puternic. E totusi o papusa. Rade cu dintii mari. Nu moare. Ii simt gatul cum se rupe. Capul i se clatina. Oare mai visez? M-am trezit? Daca nu visez? Daca e Matilda si eu o strang de gat? Trebuie sa ma trezesc, trebuie! Acum! Tresar puternic, ma smulg din somn. M-am trezit? Matilda doarme linistit langa mine....

Sa spun Tatal nostru! Cum era? Nu-mi amintesc nimic, nu reusesc sa trec de primul cuvant. Sunt treaza? Copilul doarme cu spatele la mine. E noapte, trece putina lumina de afara. Sunt in pat. Totul pare foarte real. Cred ca m-am trezit. Cine sunt? Ea e Matilda, eu cine sunt? Sa spun Tatal nostru. Nu-l mai stiu. Incerc sa adorm la loc. Nu pot. Cine sunt? Ma ridic din pat. Dincolo doarme mama, ma duc sa o trezesc. O misc. Femeia se sperie. Incerc sa-i spun ca am visat urat si nu ma puteam trezi. Nu-mi amintesc cuvintele. Imi zice sa aprindem televizorul, sa imi distraga atentia. Ma uit sa vad cat este ceasul. Nu recunosc cifrele. Nu sunt sigura ca m-am trezit. O intreb. Ma asigura ca sunt treaza. Nu ma simt bine. Imi vine sa vars.

Stau in baie si incerc sa imi amintesc. Am visat urat. Ok. Nu ma puteam trezi. Mai visez lucruri similare, vis in vis, foarte reale. Visez ca o mana ma strange de gat. Se intampla in perioadele cand sunt foarte stresata. Acum chiar nu am fost. Ultima data am visat asa in toamna, visam ca ma sugruma cineva cu piciorul. Imi apasa un picior pe gat. Stiam ca este matusa mea, muribunda in acea perioada. Ea nu mai avea picioare. Era cumva explicabil, o tragedie pe care incercam sa o neg. Dar acum? Si ce legatura avea cu Matilda?! Cat de real parea totul. Sa spun Tatal nostru. Tot nu-l stiu. Incep sa-mi amintesc numerele, numar pana la 10. Si alfabetul. Citesc pe un tub de crema. Este ok, pot sa citesc. Ce cosmar! Inseamna ca m-am trezit. Este 4 si 40. Mai stau de vorba cu mama. Face o cafea. Ma doare foarte rau capul. Mi-e teama sa ma culc.

Ce face copilul? De ce este asa liniste, pana la ora asta se trezea sa suga? Daca nu m-am trezit? Daca i-am facut ceva? Fug la ea. Doarme. Oare nu s-a trezit sa suga? Cat este ceasul? Biberonul cu apa este plin, suzi la locul ei. Inseamna ca nu s-a trezit deloc. Am dormit vreo 5 ore. Nu mai stiu sa dorm? De asta am visat asa de urat? Am dormit mai mult... Doamne, ce vis urat! Tot incerc sa-mi adun creierii de prin toate colturile. Nu-mi regasesc toate amintirile. Cat de ciudat. Ma culc la loc. Aud telefonul bazaind. Este 7 fara un sfert. Ma doare capul foarte tare. Mai dorm.




Inca sunt cu mintea vraiste. Ma doare capul. M-am trezit in mijlocul visului si creierul a dat o eroare. Ma speriasem foarte tare ca i-as fi putut face ceva Matildei. In mod normal in timpul somnului de tip REM, cel in care visam, creierul paralizeaza corpul. Nu ne miscam. Este un mecanism inteligent de protectie, altfel cine stie pe unde am umbla si ce am face. Asta li se intampla somnambulilor. O eroare in sistem. Eu nu ma miscasem, eram in aceeasi pozitie in care m-am culcat. Durerile de spate nici nu ma lasa sa ma intorc fara sa ma trezesc. Dar totul parea atat de real. Eram in patul meu, lenjeria de pat era cea reala, tricoul, telefonul, noptiera, senzatiile, doar Matilda nu era ea. Pe Matilda am visat-o cu chipul ei doar inainte sa o am. Era perfect ea, cea de acum, cam pe la varsta asta. A fost visul care mi-a dat increderea ca va fi sanatoasa. Dupa ce am nascut-o nu am mai visat-o nicioadata si cu fetisoara. Am avut, tot asa, un vis cu ea mare. Sunt tare curioasa daca va corespunde.

Vise recurente am de cand ma stiu, de cand aveam doar cativa ani. Am patru cosmaruri care se repeta. Unul in care cad de pe balcoul camerei unde am copilarit, ma chinui sa ma tin de prag, dar balconul se tot inclina pana cad. In altul intra un strain in casa, chiar daca usa este incuiata, si o omoara pe maica-mea. Eu ma chinui sa aprind lumina si nu reusesc. Apas pe intrerupator, dar lumina nu se aprinde. Al treilea este cu un cutremur, un vis asociat mereu cu un eveniment real, visul precede evenimentul. Stiu, ciudat, dar are o precizie incredibila. Al patrulea este acesta cand cineva/ceva ma sugruma, este vis in vis, se repta de cateva ori pana cand reusesc sa ma trezesc real. Dar nu vad niciodata chipuri, sunt maini care ma strang de gat, am un fel de sentiment ca stiu cine este persoana. Mereu tot ceea ce este in jur este perfect identic cu realitatea, totul pare real. Asta face visul sa fie si mai infricosator si trezirile fictive atat de credibile. Cel de noaptea trecuta le-a depasit pe toate. Exista un al cincilea vis a carui solutie am gasit-o si nu s-a mai repetat. Eram intr-o cladire de tipul unei uzine cu schele si tot urcam pe ele fara sa gasesc iesirea, nu se terminau niciodata. I-am gasit logica si a disparut. Restul tot apar, in special cand sunt foarte stresata. Mi s-a sugerat sa duc putin aceste vise la un psiholog. Eu nu cred ca trebuie eliminate, crierul are o logica pentru care le produce. Ramane sa alfu si eu care este aceasta logica. Bine ca sunt doar vise!

4 comentarii:

  1. vai de mine, cum să ai coșmaruri cu AȘA O PĂPUȘICĂ? îmi place mult să recitesc „am visat urât”, așa spuneam și eu când eram mică și mergeam în toiul nopții la ai mei, speriată.
    Sper că te simți mai bine (coloana),

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu stiu, cred ca este ceva invers ca semnificatie, pentru ca de obicei actul e savarsit de diverse personaje feminine din familie. Si acum mainile erau ca ale mamei mele.

      Spatele daca nu stau in picioare, nu ma aplec, nu fac efort e decent. :)

      Te pupam!

      Ștergere
  2. Buna Miruna,

    Astfel de vise cu senzatia de stransoare in jurul gatului sunt generate de probleme de oxigenare a creierului.

    Ai grija de tine si incearca sa te relaxezi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Fa-ti un bine si du-te la psiholog, garantez ca nu musca!

    RăspundețiȘtergere