marți, 26 noiembrie 2013

Deponent, treci la colt!

Din incredibilul vietii va prezentam episodul Deponentul.
 
Saptamana trecuta am rugat un coleg sa se duca la banca si sa depuna o suma de bani pentru Benone, tatal copiilor pentru care am cumparat casuta din Gogosari. Din banii stransi mai ramasese o suma, cam 1000 de lei, pe care am hotarat sa i-o trimit ulterior, la nevoie. Joi ma suna ca are nevoie de bani pentru ca se pune apa curenta in sat si are nevoie de 500 de lei pentru racord. Cum sa trimiti bani la cucuietii din deal si repede? Cont la  banca nu are, nici banca de fapt nu este intr-o raza de 30 km. Cu posta dureaza prea mult. Porumbeii calatori sunt toti la Top Shef. Teleportarea s-a terminat si ea. Imi spune omul sa-i pun prin Western Union. Ca se duce el la oras si-i ridica. Minunata treaba daca as fi avut eu timp sa ajung la banca, sa scot banii si apoi sa-i depun. El avea nevoie de bani repede, eventual ieri. Noroc cu domnul S. Nicolae, colegul meu care ma scoate mereu din incurcatura, ca avea el timp. S-a dus omul la banca, a stat o ora pentru ca nu le mergea minunatilor de la Banc Post sistemul, a reusit intr-un final sa depuna. I-am trimis beneficiarului intr-un SMS datele deponentului, suma, codul depunerii si mi-a iesit din minte. Mi-am vazut de cele alte o suta de lucruri pe care le mai aveam de facut.
 
A doua zi pe seara, dupa 2 ore de bantuit prin Ikea, enervat ca acea chiuveta dupa care ma dusesem tocmai se terminase si mai venea abia duminica- "azi" fiind vieri. Enervat ca nu exista un sistem de precomanda, sa o platesc si sa mi-o aduca la transport cu restul produselor o zi mai tarziu decat ar fi venit in mod normal. Nu s-a putut. S-a razbunat totusi ghinionul si am gasit patul pe care-l doream pentru Mati la o promotie care-l facea mai ieftin decat chiuveta (?!). Si cand sa plecam acasa suna telefonul: Benone.
 
Benone: Saru'mana! Uitati, sunt aici la banca si nu-mi da banii.
Eu: Buna seara, Benone! Pai de ce?
Benone: Ca nu este bun numele persoanei... asta...
(pe fundal se aude o functionara recalcitranta)
Functionara: Nu e bine, dom'le! Ce nu pricepi?
Eu: Ce nu este bine, Benone? Numele deponentului?
Benonë: Da, asta, deponent S. Nicolae. Zice doamna aici ca nu e bine si nu-mi da banii...
Eu: Cum sa nu fie bine? Il cheama S. Nicolae. E scris gresit? Poate a scris NicolaIe?
Benone: Nu stiu... nu-mi spune. Nu e bine asta, deponent S. Nicolae!
Eu: Dar in rest este bine?  Codul de transfer? Suma? Numele tau? Cum sa nu-ti dea banii?
Benone: Zice ca nu mi-i da ca  nu e bine numele!
Functionarä: Nu auzi ca NU e bine? Sa-ti zica numele din buletin, asa CUM e in BULETIN!
Eu: Asa este in buletin, nu-l cheama altfel, este S. Nicolae. Ia vezi poate e numele tau, poate au incurcat deponentul cu beneficiarul.
Benone: Nu, nu e bine. Nu e bine asta: deponent S. Nicolae!!!
Functionara: Nu auziti, doamna, ca nu este bine, nu corespunde!!!
Eu: Dar ce scrie??? Daca totul e corect si eu stiu sigur ca am depus bine, ce nu este CORECT!
Functionara: Sa ziceti numele din buletin!!! Nu este bine deponent asta!!!
(pfoaaaaa si-mi pica fisa!!!!)
Eu: Normal ca nu e bine!!! Cum sa fie DEPONENT S. Nicolae???? Este doar S. Nicolae, simplu!!!
Functionara: Aaaaa, pai asta e altcevaaaaa!!!
Eu: Serios?!!?
Benone: Saru'mana!
Eu: WTF????!!!!!
 
Acum, ca un biet amarat de la tara care abia scrie si citeste nu stie ce este acela un DEPONENT, dar cucoana functionara de la banca?! Cucoana care toata ziua lucreaza cu DEPONENTI?! Sa crezi tu ca pe omul ala il cheama Deponent S. Nicolae? Si cand iti spune omul de 5 ori ca pe deponent il cheama S. Nicolae tu sa insisti si sa spui ca nu e bine si sa vrei sa-l gasesti pe Deponent drept deponent?! Cum, mai oameni buni? Cum? Cum?
 
 

3 comentarii:

  1. Nu-mi vine sa cred :)). Bine ca nu avea saracul om si vreun prenume mai modern, gen Alkapon (nu e inventie!), ca apoi trebuia sa se duca el cu buletinul sa-l arate :). Sau, si mai bine, punem direct copie dupa buletin atasata la formularul de transfer bancar... legalizata... tradusa in 17 limbi de circulatie si cu vreo 14 apostile...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ah da :)) mie mi-au facut-o cei de la banca Transilvania...ca deh...era vineri seara si erau asa de "obositi" si plictisiti ca mi-au refuzat o retragere pe motiv ca nu este bun codul de transfer ( western union ) :)) , a doua zi cu acelasi cod am retras de la o alta banca fara probleme :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am patit-o si eu. Am vrut sa trimit cuiva niste bani, aveam contul in care sa-i virez si cucoana de la CEC nu, ca sa-i dau si CNP-ul destinatarului ! Eu ii spuneam ca e o donatie, ca ala e contul corect,i-am spus si numele celui care primea banii si ea nu si nu, ca in judet sunt doi indivizi cu numela ala si daca nu-i primeste cine trebuie? Pai, femeie, ii pun intr-un cont care sigur e corect, nu-i trimit cu porumbei voiajori! abia am convins-o sa-mi faca tranzactia...

    RăspundețiȘtergere