luni, 10 decembrie 2012

20

20 de intamplari ciudate si-o minune: Matilda. Azi se fac 20 de luni de cand sunt mama de Matilda sau de cand Matilda e copil de Miruna. 20 de luni si imi pare mai frumoasa ca niciodata, mai minunata (stiu ca nu are termen de comparatie, dar e MAI minunata), mai desteapta, mai ghidusa, mai simpatica, mai iubitoare, mai vesela, mai intelegatoare ca niciodata. Ne iubim pe zi ce trece mai mult si mai mult si dragostea asta creste ca un cozonac. Dar un cozonac din ala bun, cu nuca si cacao, cozonac din ala cum facea bunica. 
 
De vineri pana luni traiesc in alta lume, in lumea in care un copil de 20 de luni ma ia in brate, ma strange, ma iubeste, imi rade, imi vorbeste, imi multumeste, imi cere, imi chiraie, imi adoarme in brate, imi spune mama doar cand nu ii dau suficient de repede sa manance, in lumea asta in care doua zile jumatate se simt cat o luna jumatate. E lumea noastra cu jucarii insirate prin toata sufrageria/baia/holul/dormitorul/bucataria, cu miros de lapte, cu gene lungi si ochi frumosi, cu parul cret si suficient de lung sa-l facem mot, cu manute mici care mesteresc mereu. Am o lume care-mi da viata si ma face sa traiesc restul de zile, cele de luni pana vineri la ora 14, zile care trec intr-o secunda. Apoi e vineri si vineri e minune de 20 de luni.
 
Imi place sa-i caut pozele de fix acum un an. Ma uit la ele si zambesc, rad, plang. Cat creste si cat se schimba un copil intr-un an. Uite cam asa:
 
 
sau cam asa:
 
 
 
Cat, cum, cine este copilul (meu) la 20 de luni?
 
- are 90 de centimetri inaltime;
- are 12,5 kg;
- are 8 dinti, 4 masele si 4 canini in crestere;
- merge, alearga, se cocoata, sare, se suie, se da jos, sta pe maini si se uita inapoi printre picioare, face pa, face bravo si tot felul de alte semne :));
- rade, chiuie, chitaie, cere, cere, cere, intreaba, intreaba, intreaba;
- are in continuare o mare pasiune pentru carti drept urmare stie: toate animalele, toate obiectele din casa, toate gazele si pasarile, toate culorile, toate cifrele si, mai nou, recunoaste toate literele din alfabet ( asa ca ne pune sa-i zicem alfabetul de 20 de ori pe zi, nu cumva sa-l uitam noi);
- incearca sa repete dupa noi toate cuvintele, momentan nu-i prea ies;
- este ordonata, isi strange jucariile, duce vasele la bucatarie, scamele la gunoi, sterge orice picatura de apa care cade pe jos, se scandalizeaza cand gaseste o frimitura;
- a invatat sa se strambe si sa faca mutritze, zice NU si da din cap :));
- isi manifesta sentimentele, ne iubeste, pupa, magaie, strange in brate, alinta;
- e foarte sociabila, ii plac oamenii, discutiile, adunarile;
- este foarte incapatanata si ambitioasa;
- ii place muzica si danseaza dupa orice sunet care-i pare ei muzica, inclusiv dupa vajaitul masinii de spalat,
- manaca mult si foarte mult, reusim sa ne tinem in continuare de meniurile noastre fara zahar, gluten, fara produse animale din comert, doar cu mancare pregatita in casa,
- doarme cu mami, doarme 10-11 ore noaptea si 2-2,30 ziua,
- e alaptata,
- e iubita, pretuita si respectata.
 
Copilul la 20 de luni arata cam asa:
 
 
 
Ceea ce va dorim si dumneavoastra!
 

6 comentarii:

  1. si fie-mea stia alfabetul si numerele de la 1 an jumate....o sa citeasca repede si a ta, ai sa vezi!! Bravo voua si Domnul cu voi,sa va dea numai bine !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa va creasca mare printesa! E o minune de copil!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum stiu ca o sa superi,dar desi stiu ca orice mamica e mandra de copilul sau si pt fiecare din noi e o minune,iar Matilda ta e fara indoiala dulce,isteata si frumoasa...serios ...TOATE numerele,toate culorile,toate animalele si alfabetul??Integrame nu face?Am vazut multi copii la viata mea si fiecare e unic,unii sunt precoce,altii sunt talentati pe o anumita latura si o arata de foarte mici,e adevarat...insa no offence oricat de mult te-ai ocupa de un copil si de destept si precoce e,chiar daca ei au un creier care asimileaza tot,nu cred ca e asta scopul,de a stii cat mai repede si mai multe ca sa ne laudam cu ei...Dramy

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dramy da chiar nu ma supar ca nu am de ce. Si mai ales pentru ca eu nu sunt deloc genul de mama care sa infunde cunostinte in copil, chiar am o mare problema cu genul asta de educatie mai ales cand se face in spirit demonstrativ "Ia zi tu Gigel cum face gaina" etc.

      Tot ceea ce stie Matilda vine dispre ea, este un copil crescut foarte liber si fara presiuni, ea vine la noi cu aceste carticele cu numere si litere si ne pune sa i le repetam de n ori pe zi. Am avut marea surpiza sa vad ca le-a invatat, probabil o chestiune de memorie vizuala, chiar stie toate cifrele si literele (are o pasiune pt. Q si K). Evident ca nu-ti spune alfabetul, dar le recunoaste pe toate, cred ca "recunoaste" am si folosit eu in postare. O intrebi care e litera "L" si ea o cauta in carte si ti-o arata apoi iti indica obiectele din casa pe care le stie ea ca incepand cu acea litera. Nu a fortat-o nimeni. Cifrele le stie de luni bune, le pune in ordine. Iar lucrurile pe culori le sorteaza de vreo 3-4 lui. Si repet, asta este felul ei de joaca, nu o pune nimeni si ultima chestie pe care o fac sa e ma laud eu, e ce face ea pentru ca-i place.

      NU stie toate animalele din Varful Moldoveanu pana in fundul marii, dar stie niste zeci, cele pe care le are in eciclopediile ei. Pe de alta parte toate fac precum magarul, ca asa o distreaza pe ea.

      In schimb nu vorbeste,de exemplu. Stiu copii de 14 luni care recita poezii sau de 2 ani si ceva care stiu sa faca adunari simple si iti spun alfabetul cap coada. Sau fac puzzel-uri pe care eu nu pot sa le fac.

      Fiecare copil are ritmul lui, unii au o memorie vizuala foarte buna, altii sunt foarte logici, ei ii plac cartile si in principiu astea sunt jucariile ei.

      Ștergere